Barn är från en annan planet



Detta
påstående håller jag bestämt vid till då jag snart har jobbat hyggligt länge på ett
och samma ställe, nämlich barnomsorgen.
Har varit på en och samma avdelning 1½ vecka nu, galna barn. tillslut blir man som ett koli
och stirrar rakt fram med barn som skriker fröken, fröööken, frööööööken, helst ska man
få en barn-näve full med snor på sig för att man ska rycka till och komma tillbaka
till verkligheten för att kolla vem nu som egentligen har tagit vems leksak eller spillt ut sin mjölk.
Nej bevare mig väl, jag ger upp ibland!

Helgen som var , blev ett nederlag i min historia och kommer skrivas dit som en svart helg
hädanefter.

Snart helg igen, slutar 15 imorgon då jag ska ta min vita pärla ner på staden och handla lite
ting, sedan på kvällskvisten kommer 4 bryggeritekniker som har tagit examen för att äta middag
hemma hos oss.. Blir nog trevligt!

Lugn helg blir det.

Nu blir det en bok och krypa ner i den ny-bäddade sängen :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback