Jobb&En del shopping



Fy
för en ny årstid, hösten är redan här, dock gillar jag
denna mörka årstid då löven blir färggranna och luften
lika klar som på en fjällvandring.
Ska köra en "höst-06" och försöka jobba häcken av mig
så mycket det går, och slutligen
hamnar jag i ett varmt land i vinter, helst början av januari denna gång.
Och igår gick jag och räknade matte på den beryktade masugnen,
gick jättebra faktiskt!
2 timmar flög förbi och jag kände mig klokare än  vad jag har gjort på många år.
Tog den röda faran förbi statoil där Camilla väntade snällt,
och Örebro blev visiterad både på mat&konditori, och en del kläder.
Kom hem fattigare än någonsin men med en
en ny jacka, klänning och annat smått&gott och såklart
smilgropar som var insjunkna till tandraden av alla skratt jag fick mig.
Kvällen igår gjorde jag&pappa som så att vi skulle plocka svamp,
på med massa kläder då temperaturen låg på fjuttiga 8 grader och upp i
skogarna på jakt efter gula godsaker. Vacker skog, mjuk mossa, dock inga inga svampar  men massa blåbär.
Jag gav upp efter en trekvart efter Pappas "svampstället är här booorta"  och satte mig ner på en mossig sten och åt mig mätt på blåbär istället, när han började härja långt borta han fick på sig älgflugor,
har aldrig sett sådana förr men har allt hört talas om det små liven.
Dom sätter sig på en och försöker ta sig till hårkanten för att släppa vingarna,
för att sedan gräva sig in.  Jag skrattade gott när jag plockade av min fader,
då jag var helt ren.
Är det inte då jag som sitter hemma senare och känner två i nacken,
och innan jag ska sova upptäcker jag en till. Älgflugor är nu klassade på min avsky-lista till numbro 4.

Jobbar kväll, imorgon dag. Söndag delad och måndag kväll. Hey&hå!



Kommentarer
Postat av: Camilla

I went by the car to the home.
fick du ngt svar från camilla förresten??

Postat av: Sara

Usch, älgflugor och jag möttes förra hösten. Hatobjekt är ömsesidigt, det märktes snart.

2007-08-31 @ 14:45:30
URL: http://saaraaaa.blogg.se
Postat av: Sara

Usch, älgflugor och jag möttes förra hösten. Hatobjekt är ömsesidigt, det märktes snart.

2007-08-31 @ 14:45:42
URL: http://saaraaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback