Löning, då mår man gott!



Oh, satt verkligen inatt kl 00.01 och såg mina slantar segla
sakta och säkert in på mitt konto, där de fick en snålskjus av
mig in på sparkontot, sen kunde jag sova mycket bra.
Lönen var tokbra och med tanke på september månads arbete
så är det tur iofs. Hoppas det blir mer arbete i oktober!
Sparasparaspara, resaresaresa, är extra otroligt sugen för
tillfället att fara iväg.

Vill resa kommunalt i ett annat land, åka båt på ett blått hav,
försöka förstå ett främmande språk, hamna i kulturkrockar,
bada i ett genomskinligt vatten, dyka på skumma platser
och slå på mina bubblor samtidigt som de stiger till ytan,
känna spänningen av att det är äckligt vilda djur utanför
dörren, sola mig chokladbrun på en strand,
dricka iskalla fruitshakes, ta powernaps i skuggan,
träffa underbara nya människor och framförallt
komma bort från Sverige ett litet tag!

Löste en hel del tal idag, så matten går fortfarande
bra för mig, trot eller ej! Efter det firade jag och Angelica
löningen med en fika på Frosts, där jag träffade på en del
kändisar sedan förr, borde hänga där oftare är min slutsats.
Helg snart, ska hämta mor&far på arlanda på lördagsnatten,
dom kommer hem från Faro i Portugal, säkert sådär
bruna som jag önskar jag kunde vara..
Så det blir lugna puckar för mig, välbehövligt. Jojo!

Gonatt och Hej!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Sune är hemma. =)

Postat av: Resgalna jag

Hej! jag kan varmt rekommendera Sydamerika. Jag var i Bolivia, Peru, Chile, Argentina, Brasilien och Venezuela unde 4 månader. Om du vill hamna i kulturkrockar så är detta världens bästa tripp för dig. Om du vill resa kommunalt i ett land så ska du resa i Bolivia inklämd mellan ursprungsbefolkningen där. Otroliga länder som skiljer sig rejält från Europa, Nordamerika och till och med Asien. :-) Res så mycket du kan!! :-) Man blir mindre fördomsfull och jäkligt smart. :-)

2007-10-02 @ 10:46:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback